Butikens identitet är viktig!

För att skapa butikens identitet har ägarna till den nyöppnade fashionabla butiken Gertrude anlitat den duktiga stylisten Lotta Agaton.  Just att styla upp en eller ett par delar av en butik med hjälp av en stylist borde fler butiksägare göra. Precis som vilken produkt som helst är ju butikens "märke" viktigt.

För mig personligen så finns det inget tråkigare än en så kallad "kedjeskyltning" dvs där en marknadsavdelning bestämmer hur skyltningen skall se ut i alla butiker från Kiruna i norr till Malmö i söder. Dekoratörerna får en mapp med hur skyltningen skall se ut och vilka produkter som skall ingå. Inte särskilt kreativt. Och dötrist. Hur snyggt det än är.

Så maila mig om du blir sugen på att styla din butik :-)! Jag gör det med nöje.

Bilder: Egna (lite dåligt ljus tyvärr)


#1 - - Anna Skata:

Svårt att inte instämma! Personlig och proffsig styling är det man gärna vill mötas av när man går in i en butik. Drömmstylingen är den som får mig att tänka nytt, och flytta mina egna gränser...I stan har vi nog bara ett sådant exempel. Trist! Eller en bra arbetsmarknad för en sådan som du ;)



Kul inlägg!



Anna

#2 - - InneoUte-Malin:

Riktigt läckert. Visst gör det mycket för köpbegäret med läcker styling.

#3 - - Anna -Bara en liten stund:

Tänk den som hade en "riktig" butik att styla :)



Fina bilder!

#4 - - Kristina:

Riktigt fina bilder. Lotta agaton är duktig hon..:) Gillar hennes blogg också!

#5 - - Purple Area:

Håller helt med dig, det finns så många butiker som missar det här. Butiken ser jättespännande ut!

#6 - - Sandra | Inspirera Mera:

Vilken lyx att ha Lotta Agaton att stayla butiken. Skulle vara roligt att se en butik fixad av dig också!

Trevlig helg